نشست تخصصی معاونان علمی پژوهشی سپاه پاسداران در مشهد برگزار شد | رونمایی از ۷ محصول فناورانه بسیج اردوغان خواستار پایان جنگ داخلی در سوریه شد معاون ستاد کل نیروهای مسلح: پرچم عِلم در نیروهای مسلح با هدایت فرمانده کل قوا برپا شده و پیش رفته است ۱۰ پهپاد اوکراین بر فراز روسیه منهدم شدند حمایت خانواده شهید رئیسی از سعید جلیلی اطلاعیه شماره ۳ ستاد انتخابات کشور درباره مدارک لازم در زمان اخذ رای (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وقوع یک عملیات ضدصهیونیستی دیگر در کرانه باختری جلیلی در مصلی تهران: جلیلی: امروز سر یک دو راهی هستیم آیا بایدن از انتخابات آمریکا انصراف داد؟ ویدئو | لحظه عملیات ضدصهیونیستی در شمال اراضی اشغالی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) ضربه قسام به اشغالگران | سرنگونی پهپاد اسکای لارک + فیلم (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بایدن در حال بررسی ادامه یا کناره‌گیری از انتخابات آمریکا واکنش کنعانی به آزادی بشیر بی‌آزار از بازداشت در فرانسه جلیلی در برنامه تلویزیونی: حالا نوبت انتخاب است+ فیلم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ترجیح می دهیم بر سر مرزهای شمالی توافق کنیم پوتین: روابط مسکو و پکن بر اساس منافع متقابل بنا شده است + فیلم مخبر برای حضور در اجلاس شانگهای عازم قزاقستان شد شلیک بیش از ۸۰ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) زاکانی در مشهد: موهبت انقلاب اسلامی، آزادی و حق انتخاب در پای صندوق‌های رأی است + عکس اختلافات آمریکا و اوکراین درباره جنگ
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

جزئیاتی جدید از اصلاح قانون انتخابات قوه مقننه در کمیسیون امور داخلی مجلس

  • کد خبر: ۱۳۵۸۹۹
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
جزئیاتی جدید از اصلاح قانون انتخابات قوه مقننه در کمیسیون امور داخلی مجلس
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس از فرصت پیش ثبت‌نام ۲ ماهه برای رسیدگی و بررسی صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان و دریافت استعلام‌های لازم کاندیدا‌های نمایندگی قوه مقننه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدحمیدرضا کاظمی درخصوص ضرورت اصلاح قوانین انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، گفت: طی چند وقت گذشته طرح اصلاح قانون انتخابات قوه مقننه با حضور مسئولان در بخش‌های مختلف اعم از شورای نگهبان و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال مهلت رسیدگی و بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان و دریافت استعلام‌های لازم یکی از موضوعات مورد بحث بود که در این اصلاحیه به آن توجه شده است.

وی در این راستا، ادامه داد: در واقع طی این اصلاحیه ۲ ماه زمان پیش‌ثبت‌نام پیش‌بینی شده است؛ افرادی که می‌خواهند کاندیدا شوند قبل از زمان رسمی، ابتدا باید اقدام به پیش ثبت نام کنند که این مهم از طریق سامانه به منظور دریافت استعلام‌ها به مراجع لازم متصل خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس فرصت لازم برای شورای نگهبان وجود دارد که بررسی‌های لازم را در وقت مناسب انجام دهد؛ در واقع با توجه به پیش‌ثبت‌نامی که صورت می‌گیرد همه مدارک در دست شورای نگهبان وجود دارد و می‌تواند صلاحیت‌ها را بررسی کند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تعداد بالای ثبت نام کنندگان در انتخابات قوه مقننه، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از انحصار صرفا شاخص‌های حداقلی مانند مدرک تحصیلی، سوابق مدیریتی و اجرایی، سن افراد و ... مورد توجه قرار گرفته است، اما نمی‌توان در جزئیات خیلی ریز شد، زیرا مردم نهایتا باید تصمیم گیر باشند؛ هر چند در حوزه سابقه مدیریت افراد باید اطلاعات شفاف تری ارائه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->